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Publikationen (Auswahl)

Martin Kusch

·         Language as Calculus vs. Language as Universal Medium: A Study in Husserl, Heidegger, and Gadamer, Kluwer (1989)

·         Foucault's Strata and Fields: A Study in Archaeological and Genealogical Science Studies, Kluwer (1991)

·         Psychologism: A Case Study in the Sociology of Philosophical Knowledge, Routledge (1995)

·         (Co-authored with H.M. Collins) The Shape of Actions: What Humans and Machines Can Do, MIT Press (1998)

·         Psychological Knowledge: A Social History and Philosophy, Routledge (1999)

·         Knowledge by Agreement: The Programme of Communitarian Epistemology, Oxford University Press (2002)

·         A Sceptical Guide to Meaning and Rules: Defending Kripke's Wittgenstein, Acumen & McGill-Queen's (2006)

·         "The Metaphysics and Politics of Corporate Personhood",
Erkenntnis: Volume 79, Issue 9 (2014), Page 1587-1600.

 Markus F. Peschl

  • Kossek B. und M. F. Peschl (Eds.): Digital Turn? Zum Einfluss digitaler Medien auf Wissensgenerierungsprozesse von Studierenden und Hochschullehrenden. Göttingen: V&R unipress, 2012

  • Risku, H. und Markus Peschl (Eds.): Kognition und Technologie im kooperativen Lernen. Vom Wissenstransfer zur Knowledge Creation. Göttingen: V&R unipress, 2010
  • Peschl, M.F. and T. Fundneider (2008). Emergent Innovation and Sustainable Knowledge Co-creation. A Socio-Epistemological Approach to “Innovation from within”. In M.D. Lytras, J.M. Carroll, E. Damiani et al. (Eds.), The Open Knowledge Society: A Computer Science and Information Systems Manifesto, pp. 101–108. New York, Berlin, Heidelberg: Springer
  • Batthyany, A. and M.F. Peschl (2008). Mentale Verursachung. Prämissen, Ansätze und mögliche Wege aus den Dilemmata. In M.F. Peschl and A. Batthyany (Eds.), Geist als Ursache. Mentale Verursachung im interdisziplinären Diskurs, pp. 7–21. Würzburg: Königshausen und Neumann.  • Fundneider, T. and M.F. Peschl (2008). Was ist/wie funktioniert Innovation? Von inkrementeller zu emergenter Innovation. In R. Alton-Scheidl and J. Herwig (Eds.), net culture lab, pp. 24–37. Wien: osAlliance Medienverbund
  • Peschl, M.F. (2008). From double-loop learning to triple-loop learning. Profound change, individual cultivation, and the role of wisdom in the context of the microlearning approach. In T. Hug (Ed.), Didactics of microlearning. Concepts, discussions and examples, pp. 292–312. Münster: Waxmann
  • Peschl, M.F. (2007). Enabling Spaces – epistemologische Grundlagen der Ermöglichung von Innovation und knowledge creation. In N. Gronau (Ed.), Professionelles Wissensmanagement. Erfahrungen und Visionen, pp. 362–372. Berlin: GITO

Mona Singer

  • Fremd.Bestimmung: zur kulturellen Verortung von Identität. Tübingen: 1997
  • Geteilte Wahrheit: feministische Epistemologie, Wissenssoziologie und Cultural Studies. Wien: 2005

Friedrich Stadler

  • Máté, András, Miklós Rédei u. Friedrich Stadler [Hrsg.]: Der Wiener Kreis in Ungarn. The Vienna Circle in Hungary. Wien, New York: Springer, 2011
  • Stadler, Friedrich [Ed.]: The Present Situation in the Philosophy of Science. Dordrecht: Springer, 2010
  • Stadler, Friedrich [Hrsg.]: Vertreibung, Transformation und Rückkehr der Wissenschaftstheorie. Am Beispiel von Rudolf Carnap und Wolfgang Stegmüller. Wien: Litt, 2010
  • Manninen, Juha/Stadler, Friedrich [Ed.]The Vienna Circle in the Nordic Countries. Dordrecht: 2010
  • Studien zum Wiener Kreis. Ursprung, Entwicklung und Wirkung des Logischen Empirismus im Kontext. Frankfurt/M.: Suhrkamp 1997 (Sonderausgabe 2001), (1035 S.)

English revised Edition: The Vienna Circle - Studies in the Origins, Development, and Influence of Logical Empiricism. Wien-New York: Springer, 2001 (984 pp) more Information

  • Vom Positivismus zur 'Wissenschaftlichen Weltauffassung'. Am Beispiel der Wirkungsgeschichte von Ernst Mach in Österreich von 1895 bis 1934. Wien-München: Löcker 1982 (349 S)
Institut für Philosophie
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